12 prosedur yang berkesan untuk peremajaan wajah

peremajaan kulit yang berkesan

Setiap wanita lambat laun menghadapi masalah seperti itu: kulit wajah kehilangan keanjalannya, menjadi kusam, kedutan muncul di atasnya. Kosmetologi moden mengetahui banyak cara untuk menghilangkan proses yang tidak menyenangkan ini, dan campur tangan pembedahan tidak diperlukan sama sekali.

Prosedur kosmetik profesional, estetik dan kosmetologi perubatan - kami mengetahui prosedur untuk peremajaan kulit muka yang ditawarkan oleh salon kecantikan.

Rawatan peremajaan wajah

Photorejuvenation

Photorejuvenation adalah cara untuk meremajakan kulit wajah dan memperbaiki warnanya tanpa pembedahan. Keanjalan kulit selepas photorejuvenation bertambah baik dengan ketara, saluran darah yang diluaskan menyempit, kulit diketatkan dan cerah.

Photorejuvenation membolehkan bukan sahaja memberikan kulit kelihatan lebih muda, tetapi juga menghilangkan bintik-bintik penuaan, kemerahan (termasuk rangkaian saluran darah), kecacatan kulit yang timbul selepas pelapisan laser dan jenis rawatan lain.

Prosedur ini mengambil sedikit masa, ia tidak menyakitkan dan tidak menyebabkan ketidakselesaan.

Hasilnya dapat dilihat selepas prosedur pertama. Jumlah maksimum kolagen yang dihasilkan oleh kulit selepas photorejuvenation dicapai kira-kira selepas prosedur kelima berturut-turut. Kursus penuh adalah dari 4 hingga 6 sesi, yang disyorkan 1-2 kali sebulan.

Biorevitalisasi laser

Biorevitalisasi laser adalah kaedah yang membantu menyelesaikan masalah secara radikal seperti kehilangan keanjalan kulit, kedutan halus, kulit kusam, kekeringan dan ketegangan kulit muka dan leher.

Pada masa yang sama, kandungan asid hyaluronik dipulihkan dengan bantuan laser terapeutik sejuk.

Kelebihan prosedur yang jelas:

  • kesan ketara, yang ketara selepas prosedur pertama;
  • kesakitan dan keselesaan mutlak prosedur;
  • bilangan minimum kontraindikasi;
  • tiada kesan sampingan, bengkak dan kerengsaan.

Prosedur ini boleh dijalankan pada bila-bila masa sepanjang tahun, tetapi prosedur ini disyorkan terutamanya pada musim bunga, apabila kulit kekurangan vitamin. Kursus ini ditentukan selepas berunding dengan pakar kosmetologi dan bergantung pada keadaan awal kulit.

Pengangkatan RF dengan Thermo C

Pengangkatan RF dijalankan menggunakan peranti Thermo C, dicipta berdasarkan kesan kompleks tenaga RF bipolar, urutan vakum dalam, fotokromoterapi merah dan krioterapi. Gabungan empat komponen ini memberikan kesan yang kuat: kedutan dan lipatan terlicin, warna kulit dan turgor bertambah baik. Hasilnya sudah ketara selepas prosedur pertama dan berlangsung dari 2 hingga 7 hari, dan dua hingga tiga minggu selepas permulaan kursus, kesan mengangkat tertunda muncul, yang meningkat dengan setiap prosedur berikutnya.

Petunjuk untuk digunakan:

  • dagu berganda;
  • beg dan kedutan di sekeliling mata;
  • kelonggaran kulit, penurunan turgor;
  • keliangan kulit;
  • keadaan selepas jerawat - parut atropik, bintik bertakung;
  • kekejangan kulit di leher dan décolleté, di tangan.

Kursus ini terdiri daripada 5-8 prosedur dengan kekerapan satu hingga dua kali seminggu.

Terapi plasma PRGF-Endoret

Terapi plasma endoret ialah teknik peremajaan semula jadi dan bukan traumatik berdasarkan suntikan plasma darah sendiri yang diperkaya dengan faktor pertumbuhan.

Prosedur, tanpa sebarang kesan agresif, memulakan proses penjanaan semula, pemulihan, peremajaan, merangsang pengeluaran asid hyaluronik dan kolagen.

Petunjuk:

  • Terapi anti-penuaan
  • rawatan jerawat
  • Mengurangkan parut dan stretch mark
  • Rawatan rambut

Untuk mencapai kesan meremajakan, kursus 3 prosedur biasanya dilakukan dengan selang 3-4 minggu.

Untuk rawatan rambut, disyorkan untuk melawat sekali setiap 3 hingga 4 minggu dengan kursus 3 hingga 5 sesi.

Gel Plasmolifting

Gel Plasmoliftingadalah pengisi biologi yang diperoleh daripada plasma pesakit sendiri. Gel disuntik ke dalam tisu di kawasan kedutan, mengisinya. Ia membantu memulihkan jumlah tisu yang hilang dan menghilangkan kedutan dalam, parut jerawat, dan "kendur" muka dengan cara yang paling selamat. Ia bukan sahaja "menyokong muka", tetapi juga merangsang pertumbuhan semula tisu, jadi walaupun selepas pengisi telah berakhir, kesan meremajakan akan kekal dan akan berfungsi dari dalam, menggalakkan pembaharuan kulit dan menghalang penampilan kedutan baru.

Petunjuk:

  • Perubahan kulit yang berkaitan dengan usia;
  • Kegebuan kulit;
  • Kehilangan jumlah tisu;
  • Parut selepas jerawat.

Mesoterapi

Mesoterapi- prosedur suntikan, intipatinya adalah pengenalan "koktel" tepu dengan vitamin, mineral, asid amino, koenzim dan asid hyaluronik ke dalam kawasan muka, leher dan décolleté. Persediaan ini melembapkan kulit dengan baik, meningkatkan keanjalannya, memberikan kulit yang berseri.

Petunjuk:

  • kedutan;
  • kulit pudar, menggeleber, "letih";
  • beg, bulatan di bawah mata;
  • "kulit perokok", perubahan lain dalam warnanya;
  • kulit berliang, berminyak atau kering;
  • jerawat (daripada eksaserbasi);
  • parut;
  • bintik-bintik gelap.

Kursus ini terdiri daripada enam hingga lapan prosedur, bergantung kepada masalah kosmetik yang sedang diselesaikan. Mesoterapi dilakukan sekali setiap tujuh hingga sepuluh hari.

Pengangkatan "sutera".

Pengangkatan "Sutera" dilakukan menggunakan kosmetik Israel. Salah satu komponen kosmetik ialah serat ulat sutera yang menembusi epidermis, memulihkan dan menguatkan struktur gentian kolagen yang rosak, menguatkan dan memulihkan mekanisme "mengikat" dalaman. Mereka mengekalkan kelembapan dalam kulit, merangsang peredaran mikro dan memperkayakan bahan antara sel. Gentian sutera melicinkan kedutan dari luar dan dalam, menggalakkan peremajaan kulit.

Persediaan garisan diperkaya dengan ekstrak tumbuhan semula jadi tradisional dalam kosmetologi, yang mempunyai kesan anti-radang, mengurangkan bengkak dan kerengsaan kulit.

Gentian sutera membantu mengekalkan kelembapan, merangsang peredaran mikro bahan antara sel.

Petunjuk:

  • Mimik kedutan;
  • Kulit kering atau meradang.

Kesan maksimum muncul pada hari kedua atau ketiga selepas prosedur. Dalam 3 bulan kedutan halus berkurangan sebanyak 35%.

Pengelupasan cecair gas tanpa sentuhan pada peranti

Prosedur ini terdiri daripada rawatan tanpa sentuhan kulit dengan pancutan gas-cecair.Dengan bantuan peranti dan muncung dengan mikronozel jet, gas termampat dipercepatkan kepada kelajuan supersonik 200-300 m/s. Titisan yang terbang dalam aliran gas-cecair mempunyai tenaga kinetik yang tinggi. Pergerakan anak sungai mewujudkan keadaan untuk pengeluaran sel-sel yang disquamated dari telaga pada kulit.

Selepas prosedur, terdapat pemulihan kulit yang lembut dan sekata tanpa hiperemia, luka bakar, mengelupas.

Petunjuk untuk digunakan:

  • Pengelupasan dangkal dan median;
  • Jerawat (Jerawat dan Selepas Jerawat);
  • Perubahan kulit yang berkaitan dengan usia (kedutan, kekeringan, penurunan turgor dan keanjalan);
  • Prosedur "Kecantikan segera";
  • Parut pelbagai jenis.

Hasilnya dapat dilihat selepas prosedur pertama. Kursus pengelupasan gas-cecair tanpa sentuhan terdiri daripada 6-10 prosedur, yang disyorkan untuk dilakukan sekali setiap tujuh hingga sepuluh hari.

Pengangkatan RF pada peranti

Pengangkatan RF (RF - frekuensi radio - frekuensi radio) - prosedur untuk memanaskan kulit dan lemak subkutan dengan menghantar arus elektrik frekuensi tinggi untuk mendapatkan kesan kosmetik.

Keunikan peranti terletak pada kesan kompleks empat faktor fizikal: tenaga frekuensi radio bipolar, sinaran inframerah, peronggaan ultrasonik generasi baharu dan urutan penggelek vakum.

Pengangkatan RF adalah sama berkesan dalam memerangi kedutan halus, sederhana dan dalam, kelonggaran kulit, mengatasi masalah seperti kulit kendur pada pipi, kehilangan kejelasan kontur muka, meniru kedutan di sekeliling mata.

Kesan tempatan pada muka berlangsung 15 minit, pada kawasan mata juga 15 minit.

Sudah selepas prosedur pertama, proses pemulihan gentian kolagen yang berpanjangan dengan kesan yang semakin meningkat dilancarkan.

Petunjuk untuk digunakan:

  • penghapusan lingkaran hitam di sekeliling mata;
  • pengurangan kedutan dan "beg" di bawah mata;
  • mengangkat kelopak mata atas.

DROT - termolisis optik gelombang radio kulit

Prosedur dermal radio-optical thermolysis (DROT) ialah teknologi Eropah bagi peremajaan kulit secara menyeluruh. Dalam kosmetologi moden, ini adalah satu-satunya prosedur yang membolehkan anda mengangkat kulit, termasuk di sekeliling mata, tanpa campur tangan pembedahan.

Prosedur DROT boleh dianggap sebagai alternatif lembut kepada pengelupasan kimia sederhana atau dalam dengan kecekapan yang lebih tinggi.

Yang paling berkesan pada masa ini ialah prosedur termolisis radio-optik kulit pada peranti. Sistem lasernya yang inovatif menggabungkan tindakan laser CO2 pecahan dan sinaran RF. Tindakan serentak dua teknik yang paling berkesan digabungkan dalam satu prosedur membolehkan anda mencapai hasil yang boleh dilihat dalam masa yang singkat.

Petunjuk:

  • kedutan;
  • Pigmentasi;
  • Liang-liang yang diperbesarkan;
  • parut.

Rawatan kecantikan meremajakan

Prosedur ini termasuk persediaan kosmetik yang termasuk aktif, komponen berteknologi tinggi, seperti: protein sayuran dan asal laut, vitamin, mineral, oligoelemen, antioksidan, asid buah-buahan, ekstrak tumbuhan. Siri persediaan ini melindungi dan menguatkan sistem kulit "penat" kerosakan alam sekitar, ketegangan, tekanan, perubahan biologi dan hormon semula jadi. Ia memberi kulit "tekanan" untuk pembaikan diri, menjadikannya "membina" sel yang kuat dan sihat, membekalkannya dengan produk yang diperlukan untuk kewujudan normal.

Rawatan kosmetik sesuai untuk semua jenis kulit dan disyorkan untuk wanita dan lelaki. Semua produk mempunyai tekstur yang halus dan bau yang menyenangkan, bukan komedogenik.

Mesothreads - peremajaan segera

Mesothreads (threadlifting) ialah perkembangan moden ahli kosmetik, yang telah menerima pengiktirafan di seluruh dunia. Teknik ini adalah berdasarkan pengenalan benang paling nipis asid polylactic di bawah kulit, yang diperbuat daripada bahan yang boleh diserap sepenuhnya, hypoallergenic dan tahan lama yang mempunyai 100% biokompatibilitas dengan kulit.

Hanya satu prosedur mesothreads akan menghilangkan kedutan halus dan dalam pada muka, model kedudukan kening, sudut bibir dan leher, dan juga meremajakan wajah selama beberapa tahun.

Prosedur peremajaan dengan bantuan mesothread 3D mempunyai beberapa kelebihan:

  • kekurangan tempoh pemulihan;
  • kesan berkekalan selama 1-2 tahun;
  • hasil segera;
  • keselamatan yang terbukti.

Petunjuk:

  • Kedutan di sudut luar mata ("kaki gagak");
  • Lipatan nasolabial yang jelas;
  • kening jatuh;
  • Lipatan hadapan menegak dan mendatar;
  • Ptosis bahagian tengah dan ketiga bahagian bawah muka;
  • Kedutan pada leher dan dada.